Pozycjonowanie lokalne – czy warto działać lokalnie?

1 Comment
Większość osób korzystających z Internetu szuka wielu informacji za pomocą wyszukiwarek. Nie inaczej jest w przypadku poszukiwań np. fryzjera w naszej okolicy. Większość osób po prostu wpisze w wyszukiwarkę “fryzjer NAZWA MIASTA”, tym samym otrzymując listę interesujących ją adresów, z którymi warto się skontaktować.

 

Google bardzo przyjemnie serwuje nam te informacje. Dzięki swojemu mechanizmowi opartemu na geolokalizacji sugeruje nam miejsca w naszej okolicy, które są też polecane przez innych użytkowników. Najprościej rzecz ujmując Google doskonale wie w którym miejscu się znajdujemy i sam określa położenie najbliżych, polecanych firm.

 

Poniżej prezentuje przykładowe wyniki dla fryzjerów w 2 miast:
Wyniki wyszukiwania dla frazy: "Fryzjer Kraków"

Wyniki wyszukiwania dla frazy: “Fryzjer Kraków”

 

Wyniki wyszukiwania dla frazy: "Fryzjer Warszawa"

Wyniki wyszukiwania dla frazy: “Fryzjer Warszawa”

 

Jak widać wyniki są różne, dlatego w przypadku niektórych fraz nie ma sensu pchać się na pozycjonowanie słów ogólnych typu: “fryzjer”, tylko zdecydowanie lepiej gromadzić klientów z najbliższej okolicy pozycjonując się na frazę “fryzjer Kraków”.

Tego typu lokalne zapytania warto wykorzystywać z pewnością przy pozycjonowaniu fraz dla:

  • weterynarzy
  • stomatologów
  • fryzjerów
  • przedszkoli
  • bibliotek
  • mechaników
  • notariuszy
  • klubów
  • szkół
  • restauracji
  • fotografów

 

Jakie są zalety pozycjonowania lokalnego?

  • zawsze docieramy do klientów lokalnych
  • wzrost sprzedaży towarów i usług nie tylko przez internet
  • możliwość konkurowania z dużymi firmami niskim kosztem
  • budowanie wizerunku firmy, pewnej, działającej lokalnie

 

Do tego dołóźmy jeszcze statystyki oparte badaniami:

  • 56% ankietowanych wskazało, że w trakcie podróży szuka w internecie lokalnych usług (restauracje, pomoc drogowa itp.)
  • 78% użytkowników wyszukuje firmy lokalnie dokonuje w nich następnie zakupów / korzysta z ich usług
  • 88% badanych szuka firm lokalnie za pomocą smartfonów.

 

Najczęściej wyszukiwane firmy lokalne według branż:

  • 24% – restauracje
  • 23% – sklepy
  • 21% – usługi
  • 11% – zdrowie i fitness
  • 13% – rozrywka
  • 4% – podróże
  • 3% – usługi finansowe

 

Źródła danych statystycznych:

 

Od dawna pasjonuje się wszystkim co związane z tworzeniem stron, optymalizacją oraz pozycjonowaniem. Starając się przybliżyć zagadnienia związane z tymi tematami w jak najprostszy sposób.

Więcej na naszym blogu

Zobacz wpisy na naszym blogu
1 Comment
    • Gosia
    • 25 listopada 2015
    Odpowiedz

    Super! Przekonałeś mnie 😉

Leave a Comment