Jak widać wyniki są różne, dlatego w przypadku niektórych fraz nie ma sensu pchać się na pozycjonowanie słów ogólnych typu: „fryzjer”, tylko zdecydowanie lepiej gromadzić klientów z najbliższej okolicy pozycjonując się na frazę „fryzjer Kraków”.
Tego typu lokalne zapytania warto wykorzystywać z pewnością przy pozycjonowaniu fraz dla:
- weterynarzy
- stomatologów
- fryzjerów
- przedszkoli
- bibliotek
- mechaników
- notariuszy
- klubów
- szkół
- restauracji
- fotografów
Jakie są zalety pozycjonowania lokalnego?
- zawsze docieramy do klientów lokalnych
- wzrost sprzedaży towarów i usług nie tylko przez internet
- możliwość konkurowania z dużymi firmami niskim kosztem
- budowanie wizerunku firmy, pewnej, działającej lokalnie
Do tego dołóźmy jeszcze statystyki oparte badaniami:
- 56% ankietowanych wskazało, że w trakcie podróży szuka w internecie lokalnych usług (restauracje, pomoc drogowa itp.)
- 78% użytkowników wyszukuje firmy lokalnie dokonuje w nich następnie zakupów / korzysta z ich usług
- 88% badanych szuka firm lokalnie za pomocą smartfonów.
Najczęściej wyszukiwane firmy lokalne według branż:
- 24% – restauracje
- 23% – sklepy
- 21% – usługi
- 11% – zdrowie i fitness
- 13% – rozrywka
- 4% – podróże
- 3% – usługi finansowe
Źródła danych statystycznych:
- http://searchengineland.com/study-78-percent-local-mobile-searches-result-offline-purchases-188660
- http://searchengineland.com/research-56-percent-go-searches-carry-local-intent-190655
Od dawna pasjonuje się wszystkim co związane z tworzeniem stron, optymalizacją oraz pozycjonowaniem. Starając się przybliżyć zagadnienia związane z tymi tematami w jak najprostszy sposób.
O mnie
Oferuję kompleksowe usługi marketingu internetowego. Posiadam doświadczenie, dzięki któremu pomogę odnieść sukces Twojej firmie. Zapraszam do kontaktu.
Super! Przekonałeś mnie 😉