Nie rób tego błędu – nie zamykaj sklepu w Święta!

Już za dwa dni Święta, dla wielu sklepów internetowych kończy się już gorący okres zakupowy i nadchodzi okres spokoju, kiedy możemy zająć się sprawami mniej pilnymi. Nie oznacza to oczywiście, że w okresie Świąt nie będzie zamówień, tym bardziej dziwi mnie decyzja jednego ze sklepu (dość popularnego), który oferuje gry planszowe i postanowił na okres świąteczny zamknąć sklep internetowy. Po wejściu na ich stronę zobaczymy taki komunikat:

przerwa-swiateczna

Nie jest to jedyny przypadek, znam jeszcze parę sklepów, które w związku z inwenteryzacją, zamykają swoje sklepy nawet na 5 dni. Dlaczego nie nalezy tego robić? Głównie ze względu na pozycjonowanie.

 

Jak doskonale wiecie pozycjonowanie wymaga czasu i wiąże się ze sporym nakładem pracy, optymalizacją, zdobywaniem linków, a w momencie gdy zamykamy sklep i wprowadzamy zaślepkę w takim stylu strona z pewnością oberwie w wynikach wyszukiwarki i spadnie na niższe pozycje. Dzieje się tak dlatego, że roboty Google wchodząc na stronę otrzymają tylko taki komunikat, który będą indeksować. Oczywiście może się to też wiązać z wyindeksowaniem strony z wyników wyszukiwarki, przez co nie będziemy mogli jej już znaleźć w wynikach.

Jeśli jednak chcemy poinformować klientów, że zamówienia nie będą wysyłane w danym okresie, to wystarczy dodać popup, który taką informację poda klientom. Oprócz tego można do nich wykonać mailing informujący, że w danym okresie zamówienia nie będą realizowane.

 

 

Od dawna pasjonuje się wszystkim co związane z tworzeniem stron, optymalizacją oraz pozycjonowaniem. Starając się przybliżyć zagadnienia związane z tymi tematami w jak najprostszy sposób.

O mnie

Oferuję kompleksowe usługi marketingu internetowego. Posiadam doświadczenie, dzięki któremu pomogę odnieść sukces Twojej firmie. Zapraszam do kontaktu.

Darmowa wycena

Oferuję profesjonalną obsługę SEO

Więcej na blogu

Zobacz więcej wpisów
No Comments

Dodaj komentarz