Od 2005 kiedy to Google wprowadziło atrybut rel=”nofollow” nie było żadnych zmian w dodawaniu atrybutów do linków. Rel=”nofollow” miał na celu walkę ze spamem, tak aby roboty Google nie przechodziły do kolejnych stron (atrybut oznacza po prostu nie podążaj dalej), a nasza strona nie przekazywała „mocy” kolejnym stronom. Dwa dni temu Google zapowiedziało jednak dodanie dwóch nowych atrybutów rel=”sponsored” i rel=”ugc” do linków wychodzących i jest to naprawdę ciekawa i dużo mówiąca zmiana.
Dotychczas Google zalecało, aby wszelkie linki z wpisów sponsorowanych, komentarzy i te linki za którymi robot nie powinien podążać oznaczać atrybutem rel=”nofollow”. Teraz następuje zmiana dochodzą nam dwa nowe atrybuty linków:
Rel=”sponsored”
Atrybut ma być stosowany do oznaczania linków z wpisów sponsorowanych, czyli takich za które otrzymaliśmy pieniądze lub inne dobra materialne. Oznaczamy tym atrybutem wszystkie linki dodane w celach reklamowych.
Rel=”ugc”
Atrybut ma być stosowanych z odnośników z komentarzy lub postów na forach internetowych. Skrót UGC to akronim od „User Generated Content” co można przetłumaczyć jako „treść generowana przez użytkowników”
Rel=”nofollow”
Atrybut stosujemy jeśli powyższe atrybuty nie mają zastosowania, a chcemy by za linkami nie podążały roboty Google.
Dlaczego Google wprowadza takie zmiany? Z oficjalnego komunikaty wynika, że to w dalszym ciągu walka ze spamem, a nowe atrybuty mają pomóc robotom w ocenie strony. Z pomocą atrybutów robot Google będzie oceniał wartość i przydatność linku co następnie przełoży się na pozycje strony.
Zmiana w obecnych linkach na nowe atrybuty nie jest wymagana, warto jednak już pamiętać o zasadzie stosowania nowych atrybutów i tworzyć treści pod nowe wytyczne.
Atrybuty można ze sobą łączyć. Może się tak zdarzyć np. w sytuacji, kiedy link pochodzi z treści generowanych przez użytkowników i jest sponsorowany. Powinien zostać wtedy określony jako rel=”ugc sponsored”
Od dawna pasjonuje się wszystkim co związane z tworzeniem stron, optymalizacją oraz pozycjonowaniem. Starając się przybliżyć zagadnienia związane z tymi tematami w jak najprostszy sposób.
O mnie
Oferuję kompleksowe usługi marketingu internetowego. Posiadam doświadczenie, dzięki któremu pomogę odnieść sukces Twojej firmie. Zapraszam do kontaktu.