Bramki płatności dla sklepów internetowych – jaką wybrać?

Wybór bramki płatności w sklepie internetowym jest bardzo ważny. Klienci coraz częściej chcą zapłacić szybko i bezpiecznie, a bramki płatności im to zapewniają. W naszym dzisiejszym wpisie zapoznasz się z tematem systemów płatności internetowej.

Bramka płatności – co to jest i jak działa?

Bramki płatności to po prostu system, który umożliwia wykonywanie szybkich przelewów internetowych, dzięki którym sklep internetowy od razu otrzymuje przelew na swoje konto w danym systemie płatności. Co istotne wszystkie dane klienta są szyfrowane i w pełni bezpieczne. Jest to sytuacja wygodna dla obu stron, zarówno dla klienta, który od razu otrzymuje informacje, że sprzedawca otrzymał jego przelew, jak również dla sklepu, który może od razu realizować zamówienie.

Wady szybkich płatności

Oczywiście znajdą się również wady bramek płatności, wśród nich należy wymienić:

  • opłaty i prowizje – każdy system pobiera określoną kwotę, a jej wartość zależy od wynegocjowanej stawki.
  • subkonto – pieniądze nie trafiają od razu na konto, najpierw są widoczne na subkoncie, w panelu szybkich płatności, tam dopiero można ustawić automatyczne przelewy na swoje konto co określoną ilość dni lub po przekroczeniu danego progu wypłat.

Rynek płatności internetowych w Polsce

Do największych dostawców bramek płatności w Polsce należą:

  • PayU
  • Tpay
  • Przelewy24/Dotpay
  • imoje (ING)
  • paynow (mBank)
  • Blue Media

Jak widać dostawców szybkich płatności jest całkiem sporo i jest w czym wybierać. Spośród wymienionych operatorów warto wyróżnić trzy firmy będące liderami rynku w Polsce czyli Przelewy24, PayU i Tpay.

Warto jednak śledzić ten rynek na bieżąco, stale się rozwija i pojawia się wiele nowych operatorów. Kak właśnie imoje czy paynow, które na starcie mogą zaoferować bardzo atrakcyjne warunki.

Jak założyć bramkę płatności?

Zakładanie kont w systemach płatności internetowych jest proste i wszystkie formalności można załatwić online lub za pomocą przedstawiciela operatora płatności. W większości przypadków wystarczy podać dane firmy i ewentualnie w niektórych przypadkach dołączyć dokumenty firmowe. Czasem konieczne jest przesłanie podpisanej umowy np. w przypadku chęci aktywowania płatności kartami kredytowymi.

Operatorzy płatności wymagają do założenia konta zarejestrowanej działalności gospodarczej.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze operatora płatności internetowych?

Odpowiedź na to pytanie jest złożona, jednak kluczowe będzie tutaj zaufanie klientów do danej bramki płatności, a w następnej kolejnośći koszt prowizji, szybkość wypłat i inne czynniki.

Na to musimy zwrócić uwagę:

  • zaufanie klientów – warto zadbać o to, aby operator płatności był już znany na rynku, dzięki czemu klient wybierając go będzie wiedział co i gdzie kliknąć i jakie kroki wypełniać.
  • wysokość prowizji – każdy operator pobiera określoną prowizję, jest ona negocjowalna, dlatego zawsze warto skontaktować się z większą liczbą operatorow i negocjować tą stawkę.
  • częstotliwość wypłat środków – operatorzy płatności oferują różne częstotliwości wypłat od opcji np. 4 razy w miesiącu gratis i kolejne dodatkow płatne, po opcje np. co parę dni.
  • opłata aktywacyjna – w większości przypadków nie jest pobierana ta opłata, a jeśli występuje warto ją negocjować. Obecnie jest to raczej bardzo drobna opłata (około 10zł).
  • koszt wypłaty środków z konta – przed wprowadzeniem operatora płatności warto zapoznać się z zasadami wypłat z konta i czy dodatkowe wypłaty nie będą obciążone kosztami.
  • integracje ze sklepem – dość istotny czynnik, koniecznie należy sprawdzić czy dany operator ma darmowy moduł lub wtyczkę dla danego systemu CMS sklepu internetowego, a jeśli nie ile ewentualnie kosztuje takie rozwiązanie.

Są to według mnie kluczowe czynniki wpływające na wybór operatora. Poniżej znajduje się tabelka z rozpiską jak to wygląda u operatorów na dzień dzisiejszy. Proszę pamiętać, aby sprawdzić również te dane bezpośrednio u danego operatora.

Przelewy24PayuTpay
Opłata aktywacyjna / rejestracyjna1,5 PLN (przelew weryfikacyjny)199 PLN10 PLN (przelew weryfikacyjny)
Ilość darmowych wypłatbez ograniczeńbez ograniczeń4 wypłaty w miesiącu (każda kolejna 2 PLN)
Opłata za wypłatę0 PLN0 PLN0 PLN
Prowizja za przelewy1,9%2,3% + opłata stała (0,30PLN – 0,35PLN)1,59% + 0,30 zł
Prowizja za płatność kartą 1,9% 2,3% + opłata stała (0,30PLN – 0,35PLN) ustalana indywidualnie
Rodzaj obsługiwanych kartVisa, MastercardVisa, MastercardVisa, Master Card, Maestro, Elevon
OfertaOferta Przelewy24Oferta PayuOferta Tpay

Ciekawa opcja – dwie bramki płatności

Warto rozważyć oczywiście również wprowadzenie dwóch bramek płatności w naszych sklepach internetowych. Może to utrudnić negocjowanie odpowiedniej stawki prowizji z danymi operatorami, ale dla klientów, niektóre systemy są bardziej znane niż inne.

Od dawna pasjonuje się wszystkim co związane z tworzeniem stron, optymalizacją oraz pozycjonowaniem. Starając się przybliżyć zagadnienia związane z tymi tematami w jak najprostszy sposób.

O mnie

Oferuję kompleksowe usługi marketingu internetowego. Posiadam doświadczenie, dzięki któremu pomogę odnieść sukces Twojej firmie. Zapraszam do kontaktu.

Darmowa wycena

Oferuję profesjonalną obsługę SEO

Więcej na blogu

Zobacz więcej wpisów
No Comments

Dodaj komentarz