Google zaczął przygotowywać się do aktualizacji algorytmu, który zapowiedziany został na 21 kwietnia i ma być związany z mobilnymi wynikami wyszukiwania. Tak więc jeśli Twoja strona nie jest dostosowana do przeglądania jej za pomocą smartfonów, radzę koniecznie się na to przygotować i wprowadzić odpowiednie zmiany u siebie. Nie dostosowanie się do zmian jakie wprowadza Google spowoduje utratę ruchu z mobilnych wyszukiwań.
Należy zdawać sobie sprawę, że strony są coraz częściej odwiedzane przez osoby, które na swoich telefonach mają dostęp do internetu na bieżąco i potrzebują szybko sprawdzić daną rzecz – wtedy oczywiście skorzystają z internetu w telefonie, a jeśli strona jest nieczytelna nie chce jej odwiedzać. Właśnie dlatego Google postanowiło coś na to zaradzić. Z danych na naszych stronach wynika, że ruch na nich generowany przez użytkowników mobile stanowi 18%, co bez wątpienia jest ilością dużą i stale rośnie.
Google daje nam jednak czas na dostosowanie się do zmian, wysyła nawet komunikat z narzędzia dla webmasterów, który wygląda następująco:
Co możemy zrobić, by dostosować się do zmian:
1. Zmienić kod strony, aby stała się ona responsywna (czyli automatycznie dopasowywała się do urządzeń mobilnych).
2. Można stworzyć dedykowaną stronę mobilną, rozwiązanie stosuje np. onet.pl, posiada stronę mobilną w subdomenie m.onet.pl.
3. Można również nie podejmować działań i pogodzieć się ze stratą ruchu.
Jeśli nie wiesz, czy Twoja strona jest przyjazna dla smartfonów, odwiedź stronę https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly i wprowadź tam adres swojej strony.
Od dawna pasjonuje się wszystkim co związane z tworzeniem stron, optymalizacją oraz pozycjonowaniem. Starając się przybliżyć zagadnienia związane z tymi tematami w jak najprostszy sposób.
O mnie
Oferuję kompleksowe usługi marketingu internetowego. Posiadam doświadczenie, dzięki któremu pomogę odnieść sukces Twojej firmie. Zapraszam do kontaktu.