Już za dwa dni Święta, dla wielu sklepów internetowych kończy się już gorący okres zakupowy i nadchodzi okres spokoju, kiedy możemy zająć się sprawami mniej pilnymi. Nie oznacza to oczywiście, że w okresie Świąt nie będzie zamówień, tym bardziej dziwi mnie decyzja jednego ze sklepu (dość popularnego), który oferuje gry planszowe i postanowił na okres świąteczny zamknąć sklep internetowy. Po wejściu na ich stronę zobaczymy taki komunikat:
Nie jest to jedyny przypadek, znam jeszcze parę sklepów, które w związku z inwenteryzacją, zamykają swoje sklepy nawet na 5 dni. Dlaczego nie nalezy tego robić? Głównie ze względu na pozycjonowanie.
Jak doskonale wiecie pozycjonowanie wymaga czasu i wiąże się ze sporym nakładem pracy, optymalizacją, zdobywaniem linków, a w momencie gdy zamykamy sklep i wprowadzamy zaślepkę w takim stylu strona z pewnością oberwie w wynikach wyszukiwarki i spadnie na niższe pozycje. Dzieje się tak dlatego, że roboty Google wchodząc na stronę otrzymają tylko taki komunikat, który będą indeksować. Oczywiście może się to też wiązać z wyindeksowaniem strony z wyników wyszukiwarki, przez co nie będziemy mogli jej już znaleźć w wynikach.
Jeśli jednak chcemy poinformować klientów, że zamówienia nie będą wysyłane w danym okresie, to wystarczy dodać popup, który taką informację poda klientom. Oprócz tego można do nich wykonać mailing informujący, że w danym okresie zamówienia nie będą realizowane.
Od dawna pasjonuje się wszystkim co związane z tworzeniem stron, optymalizacją oraz pozycjonowaniem. Starając się przybliżyć zagadnienia związane z tymi tematami w jak najprostszy sposób.
O mnie
Oferuję kompleksowe usługi marketingu internetowego. Posiadam doświadczenie, dzięki któremu pomogę odnieść sukces Twojej firmie. Zapraszam do kontaktu.